Veelgestelde vragen

Om het voor jou zo handig en overzichtelijk mogelijk te maken hebben wij de meeste gestelde vragen hieronder op een rijtje gezet. Van verzending tot garantie en van betalen tot aan bestellen vanuit het buitenland. Je vindt het allemaal hieronder terug, en staat je vraag er niet bij? Neem dan contact met ons op en wij reageren razendsnel op jouw vraag of opmerking!

Betaalgemak

Betalen gaat bij ons heel eenvoudig en veilig. Zo kun je tijdens het afrekenen kiezen voor iDeal of Creditcard. iDeal betalingen worden afgehandeld door Mollie, onze betalingspartner die ervoor zorgt dat jouw betaling veilig verwerkt wordt.

Omdat wij bestellingen ook verzenden naar België en Duitsland hebben wij rekening gehouden met uitgebreide betaalmethoden. Zo kun je kiezen voor Mister Cash (populair in België) of voor SOFORT Banking (populair in Duitsland). Natuurlijk kun je ook kiezen voor iDeal of Creditcard, die keuze is helemaal aan jou!

Betalen gaat bij ons heel veilig. Allereerst wordt alle data die je invoert in onze website veilig verwerkt doordat wij gebruik maken van een beveiligde verbinding middels een SSL certificiaat. Daarnaast worden betalingen extern afgehandeld door Mollie. Betrouwbare partners waarbij je niet bang hoeft te zijn voor frauduleuze handelingen als gevolg van je betaling aan ons.

Nee, wij werken volledig online. Wij hebben geen fysieke locatie waarbij je producten kunt bekijken en/of passen. Om die reden hebben wij ook geen betalingsmogelijkheden op locatie. Iedere bestelling op Lens2day.nl wordt volledig online afgehandeld inclusief betalen.

Verzending

Bestel je op werkdagen (dus van maandag t/m vrijdag) voor 14.30 uur, dan verzenden wij  je bestelling de volgende dag. Bij producten die op voorraad zijn kunnen we nog dezelfde dag verzenden. Dit betekent dat je bestelling de volgende dag op je deurmat terecht kan komen. Gemiddeld zijn de wachttijden 1-3 werkdagen. Mocht de levertijd langer dan 4 dagen zijn, staat dat bij de productkeuze vermeld. Bestel je in het weekend dan wordt je bestelling op maandag pas verzonden en zul je deze pas dinsdag of woensdag ontvangen, PostNL verwerkt namelijk geen post op zaterdag en zondag.

De verzendkosten voor bestellingen binnen Nederland zijn gratis. Er worden dan dus geen extra kosten verrekend. Voor verzendingen in het Buitenland gelden wel verzendkosten. Volgens de tarieven van PostNL.

.

Tuurlijk niet! Althans, wij doen ons best om jouw bestelling zo ongehavend bij jou af te leveren. Daarom maken wij gebruik van enveloppen met bubbeltjesfolie of doosjes zodat de door jou bestelde producten zo veilig mogelijk door het land reizen. Mocht er onderweg wel een ongelukje gebeuren met jouw bestelling dan versturen wij gewoon een nieuw exemplaar naar je op! Neem in dat geval contact op met ons via info@lens2day.nl en stuur ons je ordernummer en een foto van het kapotte product, de rest regelen wij!

Ja dat kan. Dit geldt dan voor de pakketten die niet via de brievenbus verstuurd kunnen worden. Zoals bijvoorbeeld de vloeistofpakketten. De meeste bestellingen daarentegen worden verstuurd via brievenbuspost. Je kunt je bestelling dan dus helaas niet volgen van ons pakhuis naar jouw deurmat. 

Nee, bestellingen worden ten alle tijden verstuurd via PostNL. Zoals eerder vermeld wordt je bestelling de volgende dag (van maandag t/m vrijdag) verzonden indien je voor 14.30 uur een product besteld.

Jazeker, indien je in België of Duitsland woont kun je ook bij ons een bestelling plaatsen. Er worden dan wel verzendkosten gerekend. Gemiddeld duurt het 3 tot 6 werkdagen voordat je bestelling bij je aankomt.

Garantie en retourneren

Op de lenzen die wij verkopen zit een garantie van 14 dagen.Dit geldt alleen op aantoonbare fabricagefouten. Op alle brillen en accessoires die je bij ons koopt heb je de volledige fabrieksgarantie van één jaar. Is er iets met jouw product aan de hand, en wil je aanspraak maken op de garantie? Neem gerust contact met ons op en voeg een foto bij van het defect. Wij zullen vervolgens zeer spoedig met een oplossing komen!

Jazeker! Wij hanteren de wettelijke 14 dagen, vanaf het moment van ontvangst, om je bestelling naar ons te retourneren. Het is daarbij wel belangrijk dat het product ongedragen en ongehavend is. Let er wel op dat wij alleen het aankoopbedrag zullen retourneren. Verzendkosten zijn voor rekening van de koper en worden niet vergoed.

Overige vragen

Wij richten ons 100% op online verkoop, wij hebben dus geen winkel. Je kunt de producten dus niet bij ons op locatie passen, bekijken of afrekenen.

Je kunt heel eenvoudig contact met ons opnemen via dit contactformulier. Op werkdagen zijn wij razendsnel met het beantwoorden van e-mail (gemiddeld reageren wij binnen 15 minuten op binnenkomende vragen), maar ook in het weekend zijn wij niet te beroerd om jou snel van een antwoord te voorzien!